3 sposoby na idealne śniadanie

 

Śniadanie powinno być najważniejszym posiłkiem w ciągu dnia. Zwracają na to uwagę dietetycy, którzy wyjaśniają, że jest ono niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Często jednak opuszczamy ten posiłek z powodu pośpiechu, chęci dłuższego pospania… cóż, każdy mógłby dopisać tu własną wymówkę, bo jest ich całkiem sporo! Są też tacy, którzy nie odczuwają głodu o poranku. Każdy kto rezygnuje z pierwszego posiłku powinien zadać sobie pytanie: co daje nam śniadanie?

 

Śniadanie przede wszystkim oznacza dla organizmu energię, której potrzebuje on do prawidłowego funkcjonowania. Co przekłada się nie tylko na nasze samopoczucie w ciągu dnia, lecz również na poziom koncentracji i zdolność przyswajania nowej wiedzy. O sprawność intelektualną warto dbać również sięgając po odpowiednie składniki, tj. orzechy, chia i czekolada. Włączyliśmy je do składu Musli Skoncentrowanych OneDayMore – to porcja zdrowej energii, która karmi Twój mózg tym, co dla niego najlepsze!

Naukowcy odkryli również związek między spożywanym śniadaniem, a ryzykiem wystąpienia otyłości, nadciśnienia tętniczego czy cukrzycy typu II. U osób, które nie rezygnują z pierwszego posiłku, zmniejsza się zagrożenie wystąpienia wspomnianych chorób.

W jakie składniki powinno być bogate nasze śniadanie? Przede wszystkim powinny się tam znaleźć produkty bogate w cynk, żelazo i witaminy z grupy B. Ten pierwszy pierwiastek jest szczególnie ważny dla mężczyzn – to z myślą o ich potrzebach przygotowaliśmy Musli Męskie OneDayMore z bananami, słonecznikiem i pestkami dyni!

Za to wszystkim, bez względu na płeć podpowiemy, jak przygotować wartościowe śniadania z mnóstwem superskładników! Gotowi na nowe pozycje w porannym menu? Startujemy!

 

Szybka szakszuka

Sakszuka to danie kuchni bliskowschodniej. Jej podstawowymi składankami są pomidory, jajka, cebula i ostra papryka. Do jej przygotowania potrzebujesz patelni. Wystarczy podsmażyć cebulę pokrojoną w piórka, następnie dodać pomidory. Jeśli przygotowujesz szakszukę latem – warto skorzystać z dojrzałych, aromatycznych pomidorów malinowych. Wcześniej możesz je sparzyć i obrać ze skórki. Jeśli nie ma sezonu na pomidory – skorzystaj z pomidorów krojonych w puszce. Gdy pomidory wylądują już na patelni, wystarczy odpowiednia kompozycja przypraw. Najczęściej używa się kuminu, aby nadać daniu orientalnej nuty. Możesz wkroić kawałek papryczki chili lub dodać mieloną wersję tej przyprawy. Dopraw solą i pieprzem i poczekaj, aż sos się zredukuje. Potem wystarczy odgarnąć nieco sos, robiąc miejsce na wbicie jajek. Gdy białko się zetnie – podajemy szakszukę razem z bagietką, którą możemy maczać w sosie pomidorowym. Jeśli wydaje Ci się, że to za dużo roboty jak na poranek, możesz sobie ułatwić pracę, przygotowując sos wcześniej. Pamiętaj, że możesz zmieniać to klasyczne danie według własnych upodobań. Dodaj do szakszuki wędlinę, albo chorizo. Spróbuj wersji z liśćmi świeżego szpinaku. Danie możesz podać z posiekaną natką pietruszki lub kolendrą. Możliwości jest naprawdę wiele!

 

Pasta kanapkowa z brokułem

Na pierwszy rzut oka pomysł może się wydawać nietuzinkowy. Brokuł na śniadanie? Tak! To możliwe! Własnoręcznie przygotowane pasty kanapkowe to doskonała opcja na początek dnia. My proponujemy pastę twarogową z brokułem. Możesz ją przygotować wieczorem, natomiast rano cieszyć się jej smakiem. Wystarczy podzielić brokuł na różyczki, które ugotujemy na parze. Do naczynia blendera włóż twaróg, brokuł, czosnek pokrojony w plasterki. Całość dopraw solą i pieprzem. Aby masa nie była zbyt sucha – dodaj odrobinę jogurtu naturalnego i… zmiksuj! Taką pastę, podobnie jak szakszukę, możesz dostosować do własnych upodobań smakowych. Możesz podsmażyć cebulkę i zmiksować ją z pozostałymi składnikami. Świetnie w takiej paście odnajdą się ostrzejsze nuty – odrobina chili lub pieprzy cayenne. Zmiksowaną pastę wymieszaj z czarnuszką lub ziarnami słonecznika, podprażonymi na suchej patelni.

 

Jogurt z musli

Jogurt naturalny i płatki zbożowe potrzebują własnego towarzystwa! Osobno smakują dość neutralnie, i pewnie dlatego wielu osobom wydają się mało apetyczne. Nie warto jednak z wykluczać ich z diety. Musli z jogurtem podane na śniadanie może być przepyszne, a poza tym: to dawka zdrowej energii płynącej z błonnika, porcja witamin (szczególnie tych z grupy B) oraz minerałów, takich jak magnez i żelazo. Co zrobić, by na myśl o jogurcie z musli poranne wstawanie stawało się najlepszym momentem dnia? Odpowiednio skomponować smaki w śniadaniowej miseczce!

Wybierz swoje ulubione Musli OneDayMore i połącz je z jogurtem w odpowiednich dla siebie proporcjach. Wielbiciele słodkości na pewno zakochają się w naszych Musli Smakowych: Musli Owocowym i Owocowym z Białą Czekoladą oraz Musli Czekoladowym OneDayMore. Jeśli chcesz, by Twoje śniadanie miało w sobie ten kuszący pierwiastek, właśnie znalazłeś mieszanki stworzone dla Ciebie! Smaczny duet z jogurtem stworzy także Musli Bio Aktywnych, z którym dostarczysz organizmowi żelaza i magnezu oraz Musli Błonnikowe OneDayMore, wspomagające trawienie, a co za tym idzie – Twoje dobre samopoczucie.

Jak przygotować jogurt z musli? Wsyp do miseczki wybraną mieszankę OneDayMore i posyp pokrojonymi owocami: bananami, kiwi, jabłkami, a w sezonie, który już się zbliża – cząstkami truskawek! Dla niecierpliwych fanów tych owoców przygotowaliśmy Musli Od Serca oraz Musli Odpornościowe OneDayMore – w ich składzie znajdziesz truskawki liofilizowane.

Całość zalej jogurtem i dokładnie wymieszaj składniki. Ostateczny szlif Twojej śniadaniowej uczcie nadadzą dodatki: nasiona (słonecznik, dynia), orzechy (nerkowce, migdały, włoskie) oraz mniejsze owoce (borówki, maliny). Postaw na te składniki, które nie pojawiły się w wybranej przez Ciebie mieszance OneDayMore. Wartościowe śniadanie gotowe! Zanurzaj łyżkę – na zdrowie!