5 pomysłów na (nie)codzienną owsiankę

Że są zdrowe, wiemy wszyscy! Dzień rozpoczęty owsianką nie bez powodu wydaje się nam pełniejszy – zawarte w płatkach naturalne składniki pracują w naszym organizmie na to, byśmy działali ze zdrową energią, czuli się dobrze i osiągali więcej. Śniadanie to jednak nie tylko paliwo, które wykorzystamy w ciągu dnia: musi być pożywne, ale dobrze też, by po prostu nam smakowało i urozmaicało codzienną dietę. Oto 5 pomysłów na owsianki, w których smak, różnorodność i zdrowie spotykają się w połowie drogi!

 

Śniadaniowa miska mocy – owsiankowy bowl

Moc owsianki to oczywiście w dużej mierze moc składników odżywczych, które znajdziemy w płatkach owsianych. Błonnik pokarmowy (a zwłaszcza jego frakcja rozpuszczalna – beta-glukany) to jeden z filarów zdrowej, zrównoważonej diety, ale przygotowując owsiankowy bowl, jesteś w stanie wzmocnić pozostałe filary – i to zgodnie z własnym smakiem! Miska mocy to Twoja autorska kompozycja tego, co zdrowe i apetyczne. Łącz smaki, tekstury i kolory – im więcej, tym lepiej! Jedyne, czego potrzebujesz, to dość szeroka miseczka, która pomieści w sobie wszystkie smaki i Owsianki OneDayMore! Po jakie składniki sięgnąć, by owsiankowy bowl miał jak najwięcej mocy? Niech w Twojej miseczce nie zabraknie niczego: owoców (świeżych i suszonych), nasion, orzechów, przypraw, a nawet świeżych ziół. Wybierz te, które do siebie pasują, i udekoruj nimi wierzch owsianki. Na przykład do Owsianki Bananowej OneDayMore dorzuć masło orzechowe, niskosłodzony dżem truskawkowy, sezam, wiórki kokosowe i ekstraporcję banana. Popularne bowle to po prostu miski rozmaitości, więc zasada (także w przypadku ich owsiankowych wersji) jest prosta: mają stanowić zbilansowany posiłek o jak największej wartości odżywczej.

 

Owsianka z chia na mleku roślinnym

Choć płatki z owsa stanowią podstawę owsianki, nic nie stoi na przeszkodzie, by nieco ją wzbogacić – na przykład o nasiona chia, nazywane też nasionami szałwii hiszpańskiej. To produkt, który można połączyć z wieloma dodatkami dzięki temu, że jest dość neutralny w smaku. Znana przez Azteków chia to także źródło wielu substancji odżywczych – zawiera magnez, wapń, żelazo, selen i błonnik w imponujących, jak na tak małe nasionko, ilościach! Dodana do owsianki zmieni jej konsystencję na bardziej gładką, nieco zwartą, przypominającą budyń. By tak się stało, połącz w słoiczku płatki owsiane z nasionami chia, zalej całość mlekiem roślinnym (np. sojowym, migdałowym lub ryżowym) i odstaw do lodówki minimum na godzinę lub zostaw w lodówce na noc! Nasze gotowe owsianki świetnie sprawdzą się w tej roli i podkreślą łagodny smak roślinnego mleka, a także nabiorą kremowej konsystencji – do tego przepisu możesz wykorzystać Owsiankę Czekoladową OneDayMore! Tak przygotowana baza to punkt wyjścia do eksperymentowania ze smakiem – do Owsianki Czekoladowej z chia pasują jagody, maliny czy domowe powidła. To świetna opcja dla wegan i miłośników roślinnych śniadań.

 

Owsiany cheesecake

Tym, którzy nie lubią wybierać pomiędzy słodkim a zdrowym śniadaniem, na pewno spodoba się pomysł na owsiany cheesecake. To połączenie owsianki z serkiem mascarpone, twarogiem lub jogurtem greckim. Mamy je w lodówce prawie zawsze, ale często nie wykorzystujemy w całości – cheesecake może okazać się więc sposobem na śniadaniowy zero waste! Połącz serek, twarożek lub jogurt z czym chcesz, np. z pokruszonymi ciasteczkami owsianymi, owocową konfiturą, nasionkami wanilii lub sokiem z cytryny, a uzyskany krem – z gotową Owsianką OneDayMore. Orzechy, nasiona i świeżą miętę wykorzystaj jako dodatki, którymi posypiesz swoje zdrowe śniadanie z kremową nutą.

 

Owsianka sezonowa

Owsianka nigdy nie stanie się nudna, jeśli na listę składników wpiszemy sezonowe produkty! To szansa na czerpanie tego, co najlepsze, zarówno z najważniejszego posiłku dnia, jak i naturalnego bogactwa pór roku. Pełnia lata? Przygotuj Owsiankę Czekoladową OneDayMore z leśnymi jagodami lub malinami. Jesień? Świeże śliwki i orzechy szybko się skończą, więc warto połączyć je z Owsianką Jabłkową z Cynamonem OneDayMore – śniadanie gotowe! Dynia, która świetnie smakuje na słodko, również może trafić do jesiennej owsianki – na przykład w formie purée. Zima to z kolei dobry czas na smak i aromat rozgrzewających przypraw – sięgnij po cynamon i goździki lub – przeciwnie – przywołaj egzotyczne wspomnienia z Owsianką Bananową posypaną świeżym granatem.

 

Warstwowa owsianka w słoiczku

Apetyt na coś pysznego często zaczyna się od… patrzenia! Choć owsianka zwykle trafia do miseczki i nie zawsze prezentuje się ciekawie, łatwo to zmienić. Warstwowa owsianka w słoiczku zachęci do zdrowych śniadań tych, dla których smakowanie zaczyna się jeszcze przed pierwszym kęsem, oraz tych, którzy szukają zdrowych sposobów na szybkie śniadanie do pracy. Warstwy gotowej owsianki OneDayMore przekładaj owocami, orzechami lub konfiturą – przyda Ci się pojemny, szeroki słoik, który wygodnie napełnisz i zamkniesz, by zabrać ze sobą to zdrowe śniadanie wszędzie tam, gdzie chcesz.

Dobieraj smaki tak, by uzupełniały się i tworzyły apetyczną całość, a układanie warstw zakończ porcją owoców, orzechów, przypraw i ziół, np. mięty.

 

 

5 pomysłów to prawie cały tydzień owsiankowego eksperymentowania! Nieważne, od którego z nich zaczniecie jutro dzień – każda próba zmiany śniadaniowej rutyny sprawi, że ten ważny posiłek stanie się absolutnie wyjątkowy: zdrowy, pożywny i smaczny na Waszych zasadach! Właśnie po to stworzyliśmy nasze mieszanki musli i owsianek: od każdej z nich możecie zacząć śniadaniowe eksperymentowanie ze smakiem. Produkty One Day More to świetny punkt wyjścia dla tych, którzy – pomimo braku czasu i pomysłów – chcą zmienić swoje śniadania na zdrowsze i smaczniejsze.