• 25% rabatu w Klubie
  • Darmowa dostawa od 75zł dla Klubowiczów
  • Black Weekend
  • Unia Europejska

POCZĘSTUJ SIĘ WIEDZĄ

Starasz się dobrze odżywiać? Zjadłaś / zjadłeś zęby na dietetycznych nowinkach? Sprawdź, czy aby na pewno wiesz już wszystko; może Twój talerz da się jeszcze udoskonalić. Dobrej zabawy!

 

1. To wspaniale, że uwielbiasz kurkumę! Ale czy wiesz, z czym najlepiej ją połączyć, żeby uwolniła swoje magiczne właściwości?

  1. z miodem i cynamonem
  2. z olejem i cynamonem
  3. z olejem i czarnym pieprzem

2. Masz w kuchni olej lniany? Doskonale. Na pewno wiesz, że najlepiej przechowywać go w lodówce. Ale czy wiesz, w ciągu jakiego czasu od wytłoczenia oleju lnianego należy go zużyć, zanim się utlenią zawarte w nim kwasy omega-3?

  1. w ciągu 48 godzin od wytłoczenia
  2. w ciągu 3 miesięcy
  3. w ciągu 6 miesięcy
  4. w ciągu 3 lat

3. Czy wiesz, jakie warunki musi spełnić olej lniany, aby zostać określony mianem budwigowego?

  1. musi mieć specjalny certyfikat z instytutu Dr Budwig
  2. musi być tłoczony na zimno i nie może być poddany rafinowaniu
  3. musi zawierać specjalne dodatki

4. Chciałabyś / chciałbyś zrobić samodzielnie ocet jabłkowy? Kibicujemy! Pamiętaj, że ten proces wymaga troszkę czasu. Jeśli zaczniesz dziś, Twój ocet powinien być gotowy za…

  1. tydzień
  2. ponad miesiąc
  3. ponad 2 lata

5. Potrzebujesz zastrzyku kofeiny? Najkorzystniej będzie sięgnąć po:

  1. filiżankę kawy instant
  2. tabliczkę ciemnej czekolady
  3. seler naciowy

6. Odkryto, że produkty zasadotwórcze w diecie mają niesłychaną właściwość, zgadnij jaką:

  1. pomagają rzucić palenie
  2. chronią przed poparzeniem słonecznym
  3. mogą powodować łysienie

7. Jeśli kupujesz mleko krowie, wybierasz takie o zawartości:

  1. 0% tłuszczu
  2. 1,5% tłuszczu
  3. 2% tłuszczu
  4. 3,2% tłuszczu

8. Jeśli chcesz poprawić sobie nastrój dzięki właściwościom produktów, wybierzesz:

  1. lampkę wytrawnego wina
  2. truskawkę
  3. papryczkę chili

9. Kiedy kupujesz jaja, wybierasz zawsze:

  1. te najmniejsze
  2. największe
  3. te z numerem 3
  4. te z numerem 0

10. Szukasz alternatywy do białego cukru? Czym posłodzisz swój deser?

  1. cukrem
  2. erytrytolem
  3. acesulfamem

11. Starasz się unikać cukru? W którym produkcie będzie go najmniej:

  1. w granacie
  2. w grejpfrucie
  3. w truskawce

12. Jeśli jesteś na diecie roślinnej, szczególnie musisz zadbać o odpowiednią ilość żelaza. Występuje ono w takich produktach roślinnych, jak: płatki owsiane, fasole, orzechy, nasiona; jednak żelazo z roślin jest gorzej wchłaniane do organizmu. Ułatwisz mu to, jeśli połączysz je z:

  1. witaminą C
  2. błonnikiem
  3. witaminą B12

13. Kiedy przygotowujesz ziemniaki, marchew lub bakłażana, na co szczególnie musisz zwrócić uwagę, żeby ochronić się przed szkodliwym działaniem solaniny?

  1. czy nie są przerośnięte
  2. czy nie mają zbyt dużo zielonych przebarwień
  3. czy nie są zbyt czyste

 

 

Odpowiedzi:

  1. Odpowiedź c: Kurkuma uwalnia najwięcej swoich właściwości w połączeniu z tłuszczem (najlepiej olejem kokosowym) i czarnym pieprzem.
  2. Odpowiedź b: Po 3 miesiącach od wytłoczenia kwasy omega-3 niestety ulegają utlenieniu.
  3. Odpowiedź b: Każdy nierafinowany olej lniany tłoczony na zimno można określić mianem budwigowego.
  4. Odpowiedź c: 2 lata to optymalny czas fermentacji, po którym ocet jabłkowy nabiera swoich niezwykłych właściwości.
  5. Odpowiedź b: Tabliczka ciemnej czekolady (125 g) zawiera więcej kofeiny niż filiżanka kawy instant.
  6. Odpowiedź a: Produkty zasadotwórcze (np. mleko, warzywa) obniżają eliminację nikotyny z organizmu, co opóźnia powstawanie głodu nikotynowego.
  7. Odpowiedź b: Zawartość tłuszczu większa niż 1,5% w mleku to zbędne ilości nasyconych kwasów tłuszczowych i cholesterolu. Z kolei przy 0% tłuszczu nie przyswoją się witaminy A, D, E, K.
  8. Odpowiedź c: Ostry smak chili wywołuje wydzielanie endorfin.
  9. Odpowiedź d: Najzdrowsze są jaja, które na skorupce oznaczone są cyfrą 0.
  10. Odpowiedź b: Erytrytol nie kumuluje się w organizmie, jest prawie bezkaloryczny, ma właściwości antyoksydacyjne i nie uzależnia. UWAGA: nie powinno się go jednak podawać dzieciom poniżej 3 roku życia.
  11. Odpowiedź c: Wbrew pozorom w truskawce jest mniej cukru niż w grejpfrucie!
  12. Odpowiedź a: Witamina C ułatwia wchłanianie żelaza.
  13. Odpowiedź b: Zielone przebarwienia na ziemniakach lub marchewce świadczą o skumulowanej tam solaninie, która wykazuje bardzo szkodliwy wpływ na organizm, dlatego zawsze odkrawaj zielone części marchewki (głównie przy natce) i ziemniaków.

 

 

Komentarze:

Brak komentarzy