Jak pogodzić imprezę ze zdrowym odżywianiem?
Top 5 słodkich i słonych przekąsek, które dają dobrą energię!

Gdyby porównać ze sobą listy zakupów, które sporządzamy, planując imprezy dla znajomych, znalezienie kilku identycznych nie byłoby wcale takie trudne. Oferta dostępnych w sklepach słodkich i wytrawnych przekąsek na raz nie jest bowiem imponująca, a produkty, które trafiają do naszego imprezowego menu, rzadko kiedy mają cokolwiek wspólnego ze zdrową, zbilansowaną dietą. Często przymykamy jednak oko na „ten jeden raz” z kalorycznymi słodkościami i słonymi grzeszkami, dając sobie przyzwolenie na mały cheat day.

 

I choć jeden wieczór spędzony na chrupaniu chipsów i ciasteczek raczej nie sprawi, że natychmiast podupadniemy na zdrowiu, nie przyniesie nam też żadnych korzyści. Na szczęście są sposoby na to, by przyjemne połączyć z… równie przyjemnym! A oprócz tego pożytecznym. Zdrowe imprezowe przekąski istnieją i mogą smakować bardziej niż te, do których przywykliśmy. Przygotujesz je z łatwo dostępnych składników, które świetnie sprawdzą się w roli źródła zdrowej energii – a tej wyjątkowo potrzebujemy, gdy mamy w planach spędzenie długiego, intensywnego wieczoru w gronie znajomych.

Na naszej liście mamy coś nie tylko dla fanów Musli oraz Snacks! OneDayMore i imprezowego podjadania na słodko, ale także dla wielbicieli wytrawnych przekąsek! Z jakiej okazji podacie te zdrowe pyszności? Układając takie menu, wypada przygotować coś wyjątkowego!

 

1. Energy balls – kulki mocy na bazie

Z wyglądu to małe, niepozorne kuleczki, ale pod pierwszą warstwą, która zdobi te pożywne słodkości, znajdziesz coś, dzięki czemu odkryjesz prawdziwy charakter tych energetycznych bomb! Wszystko dzięki składnikom, takim jak orzechy, nasiona i suszone owoce, które znajdują się w Snacks! OneDayMore – tak, nasze gotowe przekąski świetnie nadają się jako baza domowych energy balls! Wystarczy, że zmielisz Snacks! OneDayMore w młynku lub rozdrabniaczu i połączysz z masłem orzechowym lub masą z namoczonych daktyli. Kulki mocy to orzechowo-bakaliowy wkład, słodkie spoiwo i posypka – trzy etapy na drodze do idealnej, zdrowej przekąski!

Bardzo proste kulki mocy przygotujesz także z wykorzystaniem

Raz wypróbowane podczas imprezowego podjadania energy balls mają szansę stać się Twoją ulubioną przegryzką – na wycieczkę, do pracy, na czas po treningu. Samo przygotowywanie kulek mocy dostarczy Ci sporo frajdy (kto nie lubi od czasu do czasu odprężyć się i wykazać manualnymi umiejętnościami, podejmując kulinarne wyzwanie?), ale warto je przygotować na imprezę przede wszystkim ze względu na to, że są pyszne i świetnie się prezentują!

Dzięki temu, że zrobisz je z ulubionych składników, kuleczki będą tak słodkie, jak chcesz – to tylko od Ciebie zależy ich smak i skład. Ponadto gotowe energy balls ożywią Twój imprezowy stół i przykują uwagę gości: kulkę mocy można udekorować na wiele sposobów, obtaczając ją w maku, sezamie, kakao, płatkach migdałowych lub wiórkach z kokosa. Dzięki temu przypominają wyglądem wykwintne pralinki, ale mają do zaoferowania znacznie więcej – zdrową porcję energii z naturalnych składników. Przygotuj ich więcej (np. z wykorzystaniem naszych zestawów Snacks! Combo Pack) – szybko znikają z miseczek!

 

2. Chipsy z warzyw i owoców

Wydaje Ci się, że „chipsy” i „zdrowie” niezbyt do siebie pasują? Powinieneś więc skorzystać z naszej kolejnej imprezowej inspiracji! Chrupiące przekąski, bez których nie wyobrażamy sobie spotkań w gronie znajomych, mogą być tak zdrowe, jak chcesz – pod warunkiem, że przygotujesz je sam od początku. Od czego zacząć?

Najlepiej od wyboru składnika. Jeśli wolisz przekąski na słono, możesz sięgnąć po zwykłe ziemniaki i spróbować odtworzyć smak swoich ulubionych chipsów lub zdecydować się na bataty. By warzywne chrupanie nikomu się nie znudziło, postaw na różnorodność: kolorów, smaków i dodatków. Chipsy z buraka, selera, jarmużu, pietruszki i cukinii to zdrowe chrupanie bez wyrzutów sumienia. Ważne, by odpowiednio pokroić warzywa (za pomocą obieraczki lub szatkownicy) i piec je w optymalnej temperaturze – ok. 120°C. Zbyt mocno rozgrzany piekarnik może spalić cienkie plasterki. Ostatni szlif to przyprawy: sól morska lub himalajska, mielony kolorowy pieprz, tymianek lub słodka papryka. Mniam!

Fani owocowego chrupania mogą sięgnąć po banany, jabłka, kiwi i truskawki. Przydatnym trikiem jest skropienie jabłek i bananów sokiem z cytryny – dzięki temu zachowają swój kolor. Chrupiące owoce możesz podawać ze słodkim sosem, musem, konfiturą, a ich smak uzupełniać przyprawami, np. cynamonem.

Co ważne, w Twoich domowych chipsach z jabłek znajduje się dużo pektyn (cennej frakcji błonnika) –dzięki nim Ty zdrowo chrupiesz, a Twój organizm lepiej radzi sobie z wiązaniem metali ciężkich i wyłapywaniem toksyn. Między innymi w oparciu o tę wiedzę stworzyliśmy mieszanki Waszych ulubionych musli: Błonnikowego, Sylwetkowego, Detox, Odpornościowego, Zimowego i Owocowego OneDayMore. Suszone jabłka są w nich bardzo pożądanym składnikiem.

 

3. Batony mocy na bazie Musli OneDayMore

Baton – pyszne, ale puste kalorie? Nie zawsze – pora uzupełnić wiedzę! Zwłaszcza, że batony mocy, które przygotujesz samodzielnie, mogą być świetną imprezową przekąską: słodki, domowy blok na bazie Musli OneDayMore podzielisz, jak chcesz – np. na mniejsze, kwadratowe kawałki, po które Twoi goście będą mogli sięgnąć między jedną a drugą imprezową atrakcją.

Jakimi mocami dysponują batony, że zasłużyły sobie na swoją nazwę? Najważniejsza z nich to moc Twoich żywieniowych decyzji – to Ty wybierasz składniki, które trafią do masy, by zrobić z niej zdrowe słodkości. Z naszymi mieszankami płatków jesteś w stanie przygotować kilka rodzajów batonów mocy! Masz na liście gości wegan i osoby nietolerujące glutenu? Niech talerze z Twoimi batonikami będą wyspami słodkich przekąsek dla każdego! Z Musli Delikatnego OneDayMore mogą powstać lekko owocowe w smaku batony wegańskie, a płatki jaglane, gryczane czy płatki z komosy ryżowej zawarte w specjalnej serii produktów Musli Superfoods i Musli Sportowców OneDayMore pozwolą Ci przygotować batoniki bezglutenowe.

Dobierając dodatki do musli, zastanów się, jakie smaki do siebie pasują, i weź pod uwagę, że konsystencja masy powinna być spoista – szczególnie wtedy, gdy wybierzesz wersję batonów bez pieczenia. By uzyskać właściwą gęstość i kleistość, sięgnij po ugotowaną kaszę jaglaną, masło orzechowe, namoczone daktyle, banany lub miód. Przygotowywanie batonów mocy warto zacząć wcześniej – muszą znajdować się kilka godzin w lodówce.

Przepis na batony mocy, które przygotujecie z wykorzystaniem Musli OneDayMore, znajdziecie w naszym poprzednim wpisie – koniecznie sprawdźcie, jak smakują! >kliknij tutaj<

 

4. Owsiane muffinki na bazie Musli OneDayMore

Nie lubisz wyrzucać jedzenia, a hasło: „Gotować, by nie marnować” brzmi jak Twoje codzienne motto? Imprezowe menu również możesz podporządkować zasadzie zero waste. Jeśli masz w kuchni przynajmniej dwa bardzo dojrzałe banany, pomyśl o upieczeniu owsianych muffinek z wykorzystaniem Musli i Snacks! OneDayMore! Muffinkowa piramida ustawiona na imprezowym stole na pewno zachęci Twoich gości do zdrowego podjadania.

Podstawowymi składnikami prostego ciasta na zdrowe muffinki są płatki, jaja, mąka i mleko, a z jego przygotowaniem poradzi sobie każdy. Warto więc poświęcić czas na pieczenie – domowe słodycze zawsze znajdują uznanie wśród gości! W osobnych miskach połącz suche składniki (mąkę, płatki, proszek do pieczenia, przyprawy) i mokre składniki (jaja, mleko, opcjonalnie – syrop klonowy). Zastanów się, która mieszanka płatków najlepiej będzie Ci smakować w formie słodkiej przekąski – my wybralibyśmy pewnie Musli Czekoladowe lub Musli Skoncentrowanych OneDayMore, by gotowe muffinki rozpływały się w ustach także dzięki kawałkom pysznej, lekko rozpuszczonej czekolady.

Świetnym pomysłem na urozmaicenie podstawowego przepisu jest dodanie do ciasta orzechów i bakalii. W roli „bonusowych chrupaczy” idealnie sprawdzą się Snacks! OneDayMore: pokrusz je w moździerzu lub za pomocą rozdrabniacza i wmieszaj do surowej masy lub użyj jako posypki. Snacks! Z migdałami i Snacks! Z orzechami włoskimi OneDayMore będą świetnie pasować do bananowo-czekoladowych muffinek.

Co dalej? Wystarczy, że dokładnie wymieszasz zawartość obu misek, tworząc jednolitą masę, którą następnie przełożysz do formy do muffinek. Wstaw ją do rozgrzanego piekarnika i patrz, jak rosną!

 

5. Chrupiąca ciecierzyca na słono i słodko

Na imprezach chrupiemy! Chrupiemy orzeszki – solone lub w karmelowych polewach, paluszki lub krakersy. A gdyby tak wykorzystać ciecierzycę? Zdrowa, sycąca przekąska, która skradnie serce zarówno zagorzałym piwoszom, jak i tym, którzy są na diecie. Pieczona ciecierzyca bowiem świetnie smakuje, dostarcza dużo białka i ma niski indeks glikemiczny.

Upieczone kuleczki ciecierzycy mają lekko orzechowy smak, przypieczona skórka chrupie, a środek jest miękki i kremowy. Twoja ciecierzyca może być doprawiona, jak tylko chcesz. Fanom ostrych smaków polecamy dodanie słodkiej i ostrej papryki. Godną polecenia kompozycję stanowi również wędzona papryka w połączeniu z solą. Odpowiednie będą tutaj również zioła prowansalskie. Jeśli chcesz kuleczkom nadać bardziej orientalny smak – sięgnij po przyprawę 5 smaków. Co ciekawe – pieczoną ciecierzycę możesz też przygotować na słodko. Wystarczy odrobina miodu lub syropu klonowego. Pod wpływem temperatury cukier się skarmelizuje. Przygotuj kilka smaków i sprawdź, które połączenie jest najlepsze!

 

Zainspirowaliśmy Was? Mamy nadzieję! W końcu trwa karnawał, a to oznacza, że okazji do zdrowego chrupania i podjadania mamy teraz znacznie więcej. Potraktujcie nasze inspiracje jako punkt wyjścia do własnych, słodkich lub wytrawnych, eksperymentów z domowymi przekąskami. Takie poszukiwania pobudzą Waszą kulinarną wyobraźnię i pozwolą stworzyć listę sprawdzonych przepisów na zdrowe przekąski.
A dla tych, którzy są na bakier z planowaniem i przygotowują party na ostatnią chwilę, mamy idealne rozwiązanie last minute – Snacks! OneDayMore, dostępne w dużych zestawach (Snacks! Energy Pack, Snacks! Combo Pack, Snacks! Mana Pack, Snacks! Health Kit oraz Snacks! Speed Boost), same w sobie stanowią doskonałą przekąskę. W każdej dużej tubie zamknęliśmy 3 mniejsze opakowania wypełnione mieszankami orzechów, nasion i suszonych owoców. Zrób zapasy przed imprezą i rozdziel Snacks! między gości!