Źródła tłuszczów:
zdrowe tłuszcze w diecie

 

 

Zdrowe tłuszcze powinny być integralnym elementem naszego jadłospisu. Niestety, czasami o tym zapominamy i drastycznie obniżamy lub nawet całkowicie wykluczamy obecność źródeł tłuszczów w swoich posiłkach. To często popełniany błąd, zwłaszcza przez osoby walczące z dodatkowymi kilogramami. Tymczasem starannie wyselekcjonowane zdrowe tłuszcze w diecie mają ogromne znaczenie dla naszego zdrowia!

 

 

Zdrowe tłuszcze w diecie

 

 

Zacznijmy od fundamentalnego pytania – po co właściwie potrzebne są nam zdrowe tłuszcze w diecie? Co daje ich obecność w spożywanym przez nas jedzeniu? Nie możemy zapominać o tym, że to właśnie w tłuszczach rozpuszczają się niektóre witaminy – między innymi witamina A, która ma kolosalne znaczenie chociażby dla naszego wzroku, czy witamina K, wpływająca na odpowiednie krzepnięcie krwi. Witaminą rozpuszczalną w tłuszczach jest także witamina D, której niedobory skutkują obniżeniem odporności. To zresztą niejedyne powody, dla których nie powinno zabraknąć zdrowych tłuszczy na naszym talerzu, oczywiście w odpowiedniej dla nas dziennej dawce. Zdrowe tłuszcze – czyli właściwie jakie? Dietetycy zalecają, żeby wybierać te, w których znajdziemy nienasycone kwasy tłuszczowe.

 

Tłuszcze a zdrowie – na jakie jeszcze zależności należy zwrócić uwagę? Odpowiednia podaż nienasyconych tłuszczów w naszej diecie ma bardzo duży wpływ na poziom odporności organizmu. Dlatego jeśli zauważyliśmy, że ostatnio zaczyna ona szwankować, warto się zastanowić nad tym, czy nie jest to wynikiem ich niedoborów.