Siła jest kobietą!

Podziwiane za wewnętrzną siłę i wytrwałość w dążeniu do celu. Za sukcesy i osiągnięcia, niezależność i wiarę we własne możliwości. Znane piosenkarki, aktorki, sportsmenki, polityczki czy naukowczynie – to na nie patrzymy i zachwycamy się ich sukcesami każdego dnia, zapominając, że w nas też tkwi taka siła.

 

Nie tylko na ekranie

Hedy Lamarr to hollywoodzka aktorka, która w latach 30. i 40. XX wieku była podziwiana za swoją urodę i uznawana za najpiękniejszą kobietę na świecie. Jednak podczas II wojny światowej pokazała się także z innej strony – kobiety wynalazczyni. Wraz ze swoim przyjacielem stworzyła system umożliwiający sterowanie torpedą za pomocą fal radiowych. W 1941 roku zarejestrowali w urzędzie patentowym odmianę systemu, który dziś jest określany jako FHSS. Jest to metoda, która umożliwia sygnałowi zmianę częstotliwości w kolejnych odstępach czasowych. To odkrycie miało bardzo duże znaczenie dla obrony narodowej USA.

 

Gra ze słabościami

Serena Williams – amerykańska tenisistka, której chyba nikomu nie trzeba przedstawiać. To wielka gwiazda światowych kortów, która dzięki swojej determinacji i ciężkiej pracy zdobyła wiele nagród i tytułów. W swojej karierze 72 razy wygrała turnieje WTA, w tym 23 wielkoszlemowe. Zdobyła także 4 złote medale na igrzyskach olimpijskich. Serena Williams to doskonały przykład na to, że do osiągnięcia sukcesu niezbędne jest połączenie kilku ważnych elementów: wytrwałości, ciężkiej pracy, wiary we własne siły, a także odpowiednio zbilansowanej diety.

 

Gra aktorska to nie wszystko

Natalie Portman to aktorka zachwycająca swoją urodą i rolami. Nie wszyscy jednak wiedzą, że ta kobieta sukcesu to także aktywna działaczka. Choć swoją karierę rozpoczęła już w wieku 12 lat filmem „Leon zawodowiec”, po roli w „Gwiezdnych wojnach” zawiesiła karierę, aby studiować psychologię na Harvardzie, stawiając na wykształcenie, a nie na sławę. Pomimo ogromnego sukcesu, jaki odniosła, ma dystans do wszelkich nagród i rankingów. Bardzo mocno zaangażowała się w akcję przeciwdziałania molestowaniu – Time’s Up i konsekwentnie wyraża swoje opinie na temat dyskryminacji kobiet.

 

Polityczna siła kobieca

Czy kobieta w polityce może odnieść sukces? Bez wątpienia, czego najlepszym przykładem jest Angela Merkel, która w 2000 roku stanęła na czele CDU – Unii Chrześcijańsko-Demokratycznej Niemiec, zostając pierwszą kobietą na tym stanowisku. W 2005 roku, ponownie jako pierwsza kobieta, objęła stanowisko kanclerza Niemiec. Jest uznawana za silną polityczkę, dlatego bardzo często jest porównywana do byłej premier Wielkiej Brytanii – Margaret Thatcher. Z tego powodu często określa się ją również mianem Żelaznej Dziewczynki.

 

Doładuj się od środka

Podziwiając inne kobiety, musimy jednak pamiętać, że każda z nas, bez względu na to, czy pojawia się na czerwonym dywanie, czy jest menedżerką w dużej firmie, sprzedawczynią w sklepie lub zajmuje się prowadzeniem domu, posiada w sobie moc, która pomaga jej realizować wyznaczone cele. Aby jednak codziennie iść do przodu, realizować swoje postanowienia, spełniać marzenia i pokonywać napotkane na drodze trudności, musimy mieć nie tylko motywację do działania, ale także wewnętrzną siłę witalną. Dzięki odpowiednio skomponowanej diecie, która dostarcza naszemu organizmowi niezbędne witaminy i składniki mineralne, wzmacniamy się od środka i naturalnie wspieramy swój organizm. Jakie zatem składniki powinny znaleźć się w diecie kobiety? Na co warto zwrócić szczególną uwagę? Podpowiadamy!

 

Magnez na zmniejszenie stresu i niepokoju

Spokój, koncentracja, opanowanie – tego potrzebujemy na co dzień, aby podołać wszystkim zadaniom. Nie zawsze jednak udaje nam się utrzymać taki stan. Codzienne obowiązki, stres, nieregularne jedzenie i życie w pośpiechu sprawiają, że w naszym organizmie pojawiają się niedobory witamin i składników mineralnych, w tym np. magnezu. Jak rozpoznać, że brakuje nam właśnie tego pierwiastka? Zastanów się, czy w ostatnim czasie czujesz nerwowość, większe niż zazwyczaj zmęczenie, czy często łapią Cię skurcze? A może odczuwasz kołatanie serca lub drganie powiek? Być może to właśnie są objawy niedoboru magnezu, których nie wolno lekceważyć!

Magnez to bowiem bardzo cenny pierwiastek, który w naszym organizmie odpowiada za prawidłowe działanie układu naczyniowo-sercowego, poprawia trawienie, wspomaga układ odpornościowy, reguluje pracę tarczycy. Dodatkowo poprawia także pamięć i myślenie, dlatego warto o nim pamiętać szczególnie podczas wzmożonej pracy umysłowej. W przypadku kobiet magnez łagodzi objawy napięcia przedmiesiączkowego oraz bóle menstruacyjne. Ten składnik mineralny zmniejsza również ryzyko rozwoju nadciśnienia tętniczego, choroby niedokrwiennej serca oraz cukrzycy typu II.

Dobrym źródłem magnezu są migdały, pestki dyni, kakao, banany, orzechy włoskie, szpinak, awokado, kasza gryczana, a także gorzka czekolada.

 

Cynk dla ochrony przed przeziębieniem

Ważną funkcją cynku, udowodnioną licznymi badaniami, jest wspieranie prawidłowego funkcjonowania układu odpornościowego – w wyniku czego chroni przed przeziębieniami, grypą i infekcjami. Cynk jest również jednym ze składników mineralnych, które doskonale wpływają na stan włosów, cery i paznokci. Jeśli zatem zaobserwujesz u siebie zwiększone wypadanie włosów, łamliwość paznokci, pojawiające się na skórze stany zapalne, to być może są to pierwsze objawy niedoborów cynku. Dodatkowo cynk reguluje ciśnienie krwi i zapobiega żylakom. Dobrze wpływa również na nasze kości i wspomaga leczenie reumatyzmu. Ponadto reguluje pracę narządów wewnętrznych, m.in. trzustki.

Skutkiem niedoboru cynku może być zaburzenie działania układu immunologicznego, co objawia się ogólnym osłabieniem organizmu, częstszymi infekcjami, zaburzeniami koncentracji oraz większym zmęczeniem. Aby zadbać o odpowiednią ilość cynku w organizmie, warto sięgać po produkty w niego bogate. Gdzie go znajdziemy?

Najlepszym źródłem cynku są ostrygi, ale znajdziesz go również w kakao, sezamie, pestkach dyni, nerkowcach, słoneczniku i oleju lnianym.

 

Potas dla właściwego napięcia mięśni

Potas jest mikroelementem, który pełni w organizmie kobiety wiele ważnych funkcji. Pomaga utrzymać odpowiednie ciśnienie krwi oraz właściwe napięcie mięśni. Jest odpowiedzialny także za przekazywanie impulsów elektrycznych między komórkami, w tym do komórek mięśni serca, czyli odpowiada za każde jego uderzenie. Dodatkowo potas pomaga również zachować równowagę kwasowo-zasadową organizmu.

Jeśli jego ilość w organizmie będzie nieprawidłowa, może dojść do pojawienia się nadciśnienia, do opuchnięć rąk i nóg, nieregularnego bicia serca, do wystąpienia apatii, ogólnego zmęczenia i osłabienia, a także mogą pojawić się problemy z przemianą materii. Aby temu zapobiec, sięgaj po produkty bogate właśnie w ten składnik mineralny.

Najwięcej potasu znajdziesz w suszonych owocach, np. jabłkach, morelach, figach, rodzynkach oraz w awokado i bananach. Dobrym jego źródłem są także ziemniaki, pomidory, zielone warzywa liściaste oraz owoce cytrusowe.

 

Żelazo jako ochrona przed anemią

Ten składnik mineralny chroni nas przede wszystkim przed anemią, bo to dzięki niemu do wszystkich komórek w organizmie dostarczany jest tlen. Żelazo ma także właściwości przeciwutleniające, dlatego pomaga walczyć z wolnymi rodnikami, które powodują przedwczesne starzenie się skóry. Ten składnik mineralny jest bardzo ważnym elementem w diecie kobiety, ponieważ obfite miesiączki mogą doprowadzić do jego niedoborów, a tym samym do anemii. Niestety nasz organizm nie potrafi samodzielnie go wyprodukować, dlatego żelazo musimy mu dostarczyć sami w postaci tabletek lub wraz z jedzeniem.

Jak rozpoznać, że w organizmie może być za mało żelaza? Jednymi z najczęstszych objawów są: większe niż zazwyczaj zmęczenie, apatia, osłabienie, częste pojawianie się siniaków (nawet w wyniku delikatnego uderzenia), krwawienie z nosa, zaburzenia rytmu serca, wypadanie włosów i łamliwość paznokci, a także bladość skóry.

Najłatwiej przyswajane przez organizm żelazo znajduje się w mięsie, dlatego warto sięgać po wątróbkę lub chude czerwone mięso. Jednak w naszym jadłospisie powinny znaleźć się również takie produkty, jak: żółtka jaj, rośliny strączkowe, orzechy, zielone warzywa czy suszone owoce, np. morele, śliwki, rodzynki.

 

Białko dla utrzymania odpowiedniej sylwetki

Białko odbudowuje w naszym organizmie zniszczone tkanki, jest także budulcem mięśni. To składnik krwi, limfy, hormonów oraz enzymów trawiennych. Jest także nośnikiem witamin i minerałów w naszym organizmie. Dodatkowo białko pomaga utrzymać odpowiednią sylwetkę, ponieważ trawienie i przyswajanie produktów wysokobiałkowych wymaga od organizmu zużycia dużej ilości energii, którą czerpiemy z tkanki tłuszczowej. Można zatem powiedzieć, że jest ono swego rodzaju paliwem dla naszego organizmu. Ponadto dania bogate w białko sprawiają, że uczucie sytości nie opuszcza nas przez długi czas, dzięki czemu nie podjadamy między posiłkami.

Gdzie znaleźć białko? Mięso, ryby, owoce morza, jaja, produkty mleczne, rośliny strączkowe, a także nasiona i orzechy – to jego dobre źródła.

Pamiętajmy, że zarówno niedobory, jak i nadmiar poszczególnych składników mineralnych mogą być niekorzystne dla naszego organizmu. Warto zatem zadbać o ich równowagę w organizmie, dzięki czemu będziemy cieszyć się dobrym samopoczuciem i zdrowiem każdego dnia. Z łatwością pokonamy również kolejne wyzwania, a dzięki wewnętrznej sile osiągniemy jeszcze więcej!

Postaw zatem na naturalne składniki, które znajdują się w Musli Skoncentrowanych OneDayMore, Musli Kobiecym OneDayMore, Musli BioAktywnych OneDayMore, Musli Sportowców OneDayMore, Musli Superfoods OneDayMore, Musli BioBalance OneDayMore, Musli Odpornościowym OneDayMore – i chrup je na zdrowie. Pamiętaj także, że każda z nas jest niezwykła!