• 25% rabatu w Klubie
  • Darmowa dostawa od 75zł dla Klubowiczów
  • Black Weekend
  • Unia Europejska

Chlorella: właściwości, działanie, skutki uboczne. Czym się różni od spiruliny?

Odpowiednia dieta bogata w witaminy to podstawa, jeśli chcemy cieszyć się doskonałym zdrowiem przez długi czas! A zadbać o nią pomoże nam chlorella, zwana również algą japońską. Jak wszystkie rośliny z rodziny alg, charakteryzuje się ona niezwykle dużą ilością chlorofilu i cieszy oko intensywnie zielonym kolorem. Chlorella występować może zarówno w wodach słodkich jak i słonych. Dodatkowo pojawia się czasem w wilgotnym środowisku, także poza akwenami.

Chlorella: właściwości i działanie

Alga japońska bogata jest nie tylko w chlorofil. Znajdziemy w niej przede wszystkim całe mnóstwo cennych witamin! Jakich? Na przykład witaminę A, która odpowiada za prawidłowy stan skóry, włosów i paznokci lub witaminę E określaną mianem witaminy młodości. Oprócz tego chlorella może dostarczyć nam również witamin z grupy B i wspierającej odporność witaminy C. Dodatkowo zawiera minerały – cynk, fosfor, magnez, żelazo oraz wapń. Odpowiedni poziom cynku w organizmie dba o prawidłowe funkcjonowanie naszej skóry. Ponadto cynk wspomaga proces leczenia trądziku i owrzodzeń. W chlorelli może występować także w sporej ilości kwas alfalinolenowy, czyli kwas tłuszczowy z grupy omega 3.

Chlorella: czy warto stosować?

Zastosowanie algi japońskiej (chlorelli) może być bardzo szerokie. Przede wszystkim wspiera ona usuwanie z naszego organizmu toksyn i metali ciężkich. Pomaga pozbyć się z ciała pestycydów, azotanów, alkoholu oraz innych szkodliwych związków chemicznych. Przyspiesza również metabolizm oraz wspiera trawienie. Z tego względu uważana jest za doskonały preparat wspomagający odchudzanie.

Oprócz tego chlorella sprawdza się świetnie niwelując wszelkiego rodzaju zaparcia, wzdęcia, a także problemy związane z zapaleniem błony śluzowej jelit. Warto przy tym dodać, że alga japońska może również obniżać zawartość cukru we krwi, a nawet redukować poziom tak zwanego złego cholesterolu (LDL). Chlorellą powinni zainteresować się wszyscy Ci, którym na co dzień doskwierają problemy z obniżoną odpornością. Alga japońska może stymulować pracę białych krwinek, wspierających nasz organizm w walce z wszelkimi bakteriami oraz wirusami.

Ze względu na posiadane właściwości antybakteryjne wspomaga również szybsze gojenie ran, a do tego wzmacnia kondycję skóry włosów i paznokci. Właściwości algi japońskiej przydadzą się także kobietom w ciąży. Ze względu na wysoką zawartość kwasu foliowego oraz żelaza regularne spożywanie rośliny może pomóc zapobiec wystąpieniu anemii pokarmowej lub nadciśnienia. Weganie oraz wegetarianie docenią natomiast z pewnością znajdujące się w chlorelli spore ilości białka.

Chlorella a spirulina: czy to ta sama roślina?

Alga japońska może kojarzyć się niektórym ze spiruliną. Pomimo podobnego wyglądu jest to jednak zupełnie co innego. Chlorella to gatunek glonów należących do gromady zielenic, spirulina natomiast jest substancją pozyskiwaną przede wszystkim z sinic. Niewielkie różnice znajdziemy również w ich właściwościach. O ile alga japońska o wiele lepiej radzi sobie z procesami detoksykującymi w naszym organizmie, to spirulina posiada wyższe wartości odżywcze, w tym nieco większą ilość białka. Ilość zawartych w nich witamin kształtuje się z kolei na bardzo porównywalnym poziomie.

Sprawdź: Co to jest spirulina i jakie ma właściwości?

Chlorella: przeciwwskazania i działanie uboczne

Odpowiednie stosowanie chlorelli jest zwykle pozbawione negatywnych skutków ubocznych. W niektórych przypadkach może ona jednak wywołać reakcje alergiczne, a wśród nich dość uciążliwy efekt światłouczulający. Oprócz tego zdarzały się również przypadki biegunki lub zaparć, a także wystąpienia trądziku spowodowanego silnym działaniem detoksykacyjnym algi. Warto więc, szczególnie na początku, stosować chlorellę z umiarem i dawkując ją stopniowo obserwować reakcję organizmu.

Chlorella: jak stosować i spożywać?

Chlorella występuje zwykle w postaci tabletek lub kapsułek, które po prostu należy zażywać określoną ilość razy na dobę. Znaleźć można jednak również sproszkowaną wersję algi. Jeśli nie odstrasza Was jej specyficzny, morsko-gorzki smak, to świetnie sprawdzi się ona jako dodatek do zdrowych koktajli, czy też owsianki i granoli.

Komentarze:

Brak komentarzy