• 25% rabatu w Klubie
  • Darmowa dostawa od 75zł dla Klubowiczów
  • Black Weekend
  • Unia Europejska

Spirulina: co to, jakie ma właściwości i działanie? Jak dawkować ten superfood?

Bogata w białko, witaminy, kwasy fenolowe i składniki mineralne spirulina stosowana już była za czasów Azteków. Obecnie uprawia się ją od Afryki prze Amerykę Środkową, aż po Hawaje. Poznaj właściwości zdrowotne tej niebiesko-zielonej algi i jak wpływa ona na funkcjonowanie Twojego organizmu. 

Spirulina: co to jest?

Spirulina to jedynie nazwa handlowa, która została nadana algom o charakterystycznym kolorze niebiesko-zielonym, które rosną w ciepłych wodach obu Ameryk oraz na terenie Afryki. Ich kształt przypomina spiralę i stąd też pochodzi jej nazwa. Do największych producentów spiruliny należą Stany Zjednoczone, Tajlandia, Indie, Tajwan oraz Chiny. Obecnie hoduje się ją komercyjnie i sprzedaje jako superfood w formie kapsułek lub proszku i dodaje np. do koktajli na bazie owoców lub warzyw. Spirulina nazywana jest przez niektórych „zielonym mięsem” przez swoją wysoką zawartość pełnowartościowego białka.

Czytaj też: Chlorella: co to jest i czym różni się od spiruliny?

Spirulina: wartości odżywcze i właściwości lecznicze

Spirulina bogata jest w wiele cennych składników odżywczych. Wśród nich można wymienić:

  • witaminy z grupy B: B1, B2, B12, a także witaminę A, C,D,E oraz K,
  • minerały: cynk, mangan, żelazo, selen i miedź,
  • kwas foliowy,
  • aminokwasy egzogenne, w tym te nieprodukowane przez człowieka,
  • białko, które stanowi znaczącą część składu spiruliny,
  • antyoksydanty.

Badania wykazały także, że spirulina ma bardzo wiele cennych właściwości zdrowotnych m.in.:

  • zwiększa naszą odporność, dzięki obecnym bioflawonoidom,
  • zmniejsza ryzyko wystąpienia marskości wątroby,
  • pomaga usuwać metale ciężkie z organizmu, dzięki fikocyjaninie
  • wykazuje działanie odtruwające,
  • przyspiesza utratę tkanki tłuszczowej, dzięki kwasowi linolowemu
  • obniża poziom złego cholesterolu, dzięki obecności kwasu gamma-linolenowemu GLA
  • wspomaga leczenie anemii,
  • zmniejsza stany zapalne,
  • pomaga przy leczeniu grypy i opryszczki.

Spirulina: jak ją stosować?

W zależności od tego w jakiej formie wybierze się spirulinę tj. kapsułki lub proszek, będzie zależało jej dawkowanie. Najbezpieczniejszym rozwiązaniem jest stosowanie się do wskazówek zawartych na opakowaniu suplementu diety.

Spirulinę w formie tabletek zażywa się doustnie i popija wodą, z kolei spirulinę w proszku można wykorzystać na wiele sposobów na przykład:

  • rozpuścić w wodzie i wypić rano przed śniadaniem,
  • skomponować ze swoich ulubionych warzyw lub owoców koktajl i wypić jako drugie śniadanie,
  • dodać spirulinę do posiłku np. sałatki albo do porannej owsianki z jogurtem.

Trzeba pamiętać, że spirulina na charakterystyczny smak i nie każdy będzie jego wielbicielem, więc do spiruliny, zresztą jak to każdego innego superfoodu trzeba się przekonać, a najlepiej skonsultować się z lekarzem lub farmaceutą.

Spirulina w proszku? Szybki przepis na koktajl!

Skoro już o smaku mowa, mamy dla Was super szybki i prosty przepis na zdrowie – postawi Was na nogi, doda energii na cały dzień i mamy nadzieję, że przekona do naszej super bohaterki – spiruliny.

Potrzebne będą:

  • 2 banany
  • pół jabłka
  • sok z jednej, dużej pomarańczy
  • sok z połowy cytryny
  • 1 łyżka świeżo posiekanej pietruszki
  • 1 łyżeczka spiruliny

Przygotowanie:

  1. Wszystkie składniki zmiksujcie w blenderze.
  2. Rozlejcie do dwóch szklanek.
  3. Pijcie ze smakiem.

Niech zielona moc będzie z Wami!

Komentarze:

Brak komentarzy