Jak wyrobić sobie nawyk picia wody?

Nawodnienie organizmu to niezwykle ważna kwestia. Dzięki niemu nasz organizm sprawnie funkcjonuje, a my mamy energię do wykonywania codziennych obowiązków. Niestety wiele osób zapomina o regularnym nawadnianiu organizmu. Najczęściej przypominamy sobie o tym, kiedy po prostu chce nam się pić. A przecież kiedy zaczynamy odczuwać pragnienie, to znak, że mamy już początki odwodnienia! Jak wyrobić sobie nawyk regularnego picia wody skutecznie i na zawsze? Mamy na to kilka sprawdzonych sposobów, w tym jeden megaprosty. Przeczytaj i zastosuj już dziś!

 

Woda przed posiłkiem i po nim

Jednym ze skutecznych sposobów na wyrobienie sobie nawyku regularnego picia wody jest wypijanie szklanki wody 30 minut przed posiłkiem lub po nim. Pamiętaj zatem, aby zawsze mieć przygotowaną szklankę i sięgać po nią w okolicach posiłku. Możesz też ustawić przypomnienie w telefonie, które na początku pomoże Ci wyrabiać nowy nawyk. Po kilku dniach przekonasz się, że idzie Ci coraz lepiej!

 

Coś dla smaku

Starasz się regularnie nawadniać, ale woda jest dla Ciebie napojem bez smaku? Jest na to sposób! Dodaj do niej ulubione owoce, np. cytryny, pomarańcze, truskawki, maliny, mandarynki, a także liście mięty lub bazylii. Możesz także dorzucić zielony ogórek. Wybierz smak, który najbardziej Ci odpowiada i ciesz się orzeźwiającym i pysznym połączeniem!

 

Regularność to podstawa

Największym i najczęściej popełnianym błędem jest picie dużych ilości wody na jeden raz. Przez kilka godzin nie pijemy nic, a kiedy przypominamy sobie o konieczności uzupełnienia płynów w organizmie, nadrabiamy ich braki, wypijając bardzo duże ilości wody. Niestety nasz organizm zamiast dobrze się nawodnić, wydali nadmiar płynów i nici z nawodnienia. Dlatego tak ważne jest, aby pić wodę regularnie, małymi łykami i przez cały dzień. To zapewni Ci dobre nawodnienie. Postaw sobie butelkę lub dzbanek z wodą na biurku albo miej ją zawsze w torebce lub plecaku, jeśli często się przemieszczasz. W ten sposób będziesz mieć ją zawsze pod ręką i częściej po nią sięgniesz.

 

Aplikacja lub butelka do zadań specjalnych

Wyrobienie nawyku picia wody to niełatwe zadanie. Jeśli mimo najszczerszych chęci nie potrafisz pić wody regularnie, zainstaluj sobie aplikację w telefonie, która będzie Ci przypominać o konieczności sięgnięcia po szklankę lub butelkę. Takie rozwiązanie pozwoli Ci na bieżąco kontrolować ilość wypijanej przez Ciebie wody i może się okazać, że w rzeczywistości wypijasz jej znacznie mniej, niż Ci się wydaje!

Innym rozwiązaniem są nowoczesne i superpomocne butelki, które obliczają i wskazują, ile wody udało Ci się już wypić. Taki licznik uświadomi Ci Twój stan nawodnienia i zmobilizuje do wyrabiania codziennej normy. W końcu lubimy rywalizację i każdy z nas chce być jak najlepszy w tym, co robi! Możesz wybrać prostą, minimalistyczną pod względem estetycznym butelkę lub postawić na designerski model – być może taki supergadżet bardziej zmobilizuje Cię do osiągnięcia codziennego celu!

 

Ile wody należy pić?

To najważniejsze pytanie związane z wyrabianiem tego nawyku. Aby bowiem dobrze się nawodnić, należy wypijać odpowiednią ilość wody. Skąd zatem wiedzieć, ile to jest odpowiednia ilość? Tak naprawdę to bardzo indywidualna kwestia. Wszystko zależy od tego, jaki tryb życia prowadzisz, ile masz lat, ile ważysz, jaki masz wzrost. Przyjmuje się, że średnio powinniśmy wypijać od 1,5 do 2 litrów dziennie. Osoby uprawiające sport nawet do 3 litrów dziennie. Jednak to tylko ogólne założenia. Jeśli chcesz wiedzieć, jak dokładnie wygląda to w Twoim przypadku, możesz skorzystać z dostępnych w sieci kalkulatorów, które pomogą Ci obliczyć dobową ilość wody niezbędną do nawodnienia Twojego organizmu.

Jeśli bowiem nie dostarczysz swojemu organizmowi odpowiedniej ilości wody, może on wysyłać do Ciebie sygnały i informować Cię o tym np. poprzez bóle głowy. W takiej sytuacji, zamiast od razu sięgać po tabletkę, nawodnij się! Czasami wystarczy po prostu stopniowe nawadnianie (małymi łykami), aby poprawić swoje samopoczucie. Również w przypadku ochoty na coś słodkiego niekoniecznie musi to oznaczać od razu spadek cukru w organizmie. Po prostu zamiast batonika warto sięgnąć wtedy po wodę i dobrze się nawodnić.

 

Mamy nadzieję, że nasze proste patenty pomogą Ci w wyrobieniu nawyku regularnego picia wody. Jeśli początkowo nie pójdzie Ci to tak płynnie, jak zakładałeś, nie przejmuj się i nie rezygnuj. Małymi krokami na pewno osiągniesz wymarzony cel i regularnie będziesz sięgać po wodę. Twój organizm Ci za to podziękuje!