Czy musli jest dobre na odchudzanie?

 

 

Podejmując decyzję o rozpoczęciu diety odchudzającej, zazwyczaj zaczynamy się zastanawiać nad tym, co jeść, żeby pozbyć się niepotrzebnych kilogramów. Dla wielu z nas stanowi to duży kłopot. Bardzo często wydaje się nam, że przygotowywanie dietetycznych posiłków jest czasochłonne, problematyczne i drogie – a tymczasem wcale nie musi tak być. Zdrowa dieta odchudzająca może być prosta oraz smaczna – wystarczy ją umiejętnie skomponować, najlepiej pod okiem dietetyka. A co z musli, które wiele osób tak chętnie jada na śniadanie, ponieważ jest to szybki, a jednocześnie smaczny posiłek? Czy musli tuczy?

 

 

Musli a kalorie

 

 

Z odpowiednio skomponowanego musli wcale nie trzeba rezygnować na diecie odchudzającej. Wręcz przeciwnie! Kluczowy jest jednak wybór produktu wysokiej jakości, który składa się z precyzyjnie dobranych elementów. Toteż na pytanie: „Czy musli można jeść na diecie odchudzającej?” – odpowiadamy: owszem, ale trzeba pamiętać o wyborze optymalnego produktu, który będzie zawierał mnóstwo składników odżywczych – które są przecież dla nas na co dzień niezbędne. To właśnie skład determinuje również liczbę kalorii w musli.

Z czego powinno się więc składać dobre musli? Jego fundamentem są płatki zbożowe: owsiane, jęczmienne, gryczane itp. Jeśli staramy się schudnąć i jednocześnie wybieramy gotowe musli, koniecznie powinniśmy sprawdzić, jak dużo błonnika będzie nam dostarczała cała kompozycja. Dlaczego jest to takie ważne? Błonnik wspomaga nasze jelita i pomaga w walce z zaparciami, które niestety mają bardzo negatywny wpływ na jakość życia. Powoduje on, że szybciej się najadamy i dłużej czujemy się syci. Bogate w błonnik są także otręby oraz nasiona chia, babki jajowatej czy siemienia lnianego – które można znaleźć w musli OneDayMore, szczególnie w Musli Błonnikowym, Sylwetkowym i Detox. Natomiast łącząc musli z mlekiem lub jogurtem, dostarczamy organizmowi dodatkowej porcji białka, które również wykazuje wysoki wskaźnik sytości, a więc wydłuża czas między posiłkami.

W musli bardzo często możemy znaleźć orzechy, które są cenione ze względu na zawartość nienasyconych kwasów tłuszczowych – tak bardzo potrzebnych naszemu ciału, a jednocześnie nadających całości chrupiący smak. Orzechy, w zależności od rodzaju, dostarczają także witamin i pierwiastków. Mimo ich dość wysokiej kaloryczności nie powinno się ich eliminować z diety – tym bardziej że wiele orzechów zawiera trudno dostępny z diety selen. Dodatkowo orzechy mają również wysoki wskaźnik sytości, co pomaga zapobiegać podjadaniu. Poza tym w skład musli wielokrotnie wchodzą suszone owoce – będące świetnym źródłem błonnika, w tym jego rozpuszczalnej frakcji, pektyn – oraz inne wartościowe dodatki, np. pyłek pszczeli czy inulina.

 

Mamy coś w sam raz dla Ciebie!

Musli Detox

Musli Detox

śliwki suszone, nasiona babki jajowatej, tuba 450 g
19,99 zł
Musli Sylwetkowe

Musli Sylwetkowe

cynamon, miechunki suszone, tuba 450 g
19,99 zł
Musli Błonnikowe

Musli Błonnikowe

morele suszone, śliwki suszone, tuba 500 g
19,99 zł

 

 

Czy musli jest tuczące?

 

 

Postarajmy się teraz odpowiedzieć na pytanie: czy musli odchudza? Trzeba pamiętać o tym, że efekt odchudzający mają wyłącznie prawidłowo zbilansowana dieta oraz aktywność fizyczna (oczywiście dopasowana do stanu naszego organizmu i ewentualnych ograniczeń). Musli natomiast może stać się cennym pod względem odżywczym elementem diety odchudzającej, pod warunkiem że unikniemy kilku pułapek. Jeśli kupujemy gotowy produkt, warto wybierać takie mieszanki, w których składzie nie będą znajdować się cukier lub inne dodatki słodzące. Dokładne przestudiowanie etykiety umieszczonej na opakowaniu to podstawa. Poza tym dobrze jest sprawdzić również zawartość kaloryczną produktu oraz jego wartości odżywcze.

Czy musli pomaga w odchudzaniu? Prawidłowo wybrane – bywa bardzo dobrym pomysłem na szybkie, łatwe w przyrządzeniu i przede wszystkim smaczne śniadanie. Jeśli akurat staramy się zgubić kilka kilogramów, warto się zastanowić, z czym mieszamy musli. Zazwyczaj zjadamy je z produktami mlecznymi: mlekiem, kefirem, jogurtem naturalnym itp., więc obliczając kaloryczność całego posiłku, trzeba to wziąć pod uwagę i doliczyć zawartość kalorii w poszczególnych dodatkach.

Podsumowując powyższe rozważania: musli jest dobre na odchudzanie, ale pod warunkiem że jest to produkt spełniający kilka wymienionych wcześniej kryteriów. Może być doskonałą opcją na śniadanie, zwłaszcza jeśli chcemy oszczędzić czas – a spójrzmy prawdzie w oczy: większości z nas na tym zależy! Trzeba jednak pamiętać o tym, że ogromne znaczenie ma tutaj kontekst kaloryczny. Porcja musli musi dostarczać nam odpowiednią ilość energii i składników odżywczych, ale jednocześnie – jeśli właśnie się odchudzamy – nie może przekroczyć konkretnego (indywidualnego dla każdego z nas i uzależnionego od szeregu czynników) pułapu kalorycznego. Musli ma jeszcze jedną zaletę – jest łatwe w przygotowaniu; wystarczą miska, łyżka i wybrany dodatek, np. jogurt, lub można je chrupać na sucho. Dlatego stanowi świetny pomysł na drugie śniadanie, które można wziąć ze sobą do pracy. W przypadku zabieganych osób to właśnie ta cecha może mieć kolosalne znaczenie.