Jak nie przytyć zimą?

Owocowe i warzywne sałatki, koktajle, chłodniki, soczyste owoce, desery – tak wygląda nasze menu w letnie dni. W tym czasie jemy głównie lekkostrawne produkty, a ładniejsza pogoda i dłuższy dzień zachęcają nas do większej aktywności. Wówczas zdecydowanie łatwiej jest nam ułożyć wartościowe menu i zadbać o swoją wagę. Kiedy jednak nadchodzą zimowe dni, swoją aktywność ograniczamy do leżenia pod kocem na kanapie, a z nudów zjadamy więcej, niż powinniśmy. Co zatem zrobić, aby nasz rozmiar nie zmienił się po zimie na większy? Oto kilka naszych porad!

 

1. Jedz pożywne śniadania

Poranek wpływa na cały Twój dzień, dlatego rozpocznij go zdrowym i pożywnym śniadaniem, które dostarczy Ci energii. Możesz postawić na śniadanie białkowo-tłuszczowe i przygotować, np. jajecznicę lub omlet z ulubionymi dodatkami. Możesz także wybrać węglowodany i zjeść pyszną owsiankę, np. owsiankę czekoladową OneDayMore, owsiankę bananową OneDayMore lub owsiankę jabłkową z cynamonem OneDayMore. Ta ostatnia kompozycja idealnie sprawdzi się w zimowe dni, ponieważ dzięki zawartości cynamonu nie tylko pobudza zmysły swoim aromatem, ale także doskonale rozgrzewa. A teraz dodatkowo owsianki OneDayMore możesz także kupić w wersji bez cukru! Wartościowy posiłek na dzień dobry doda Ci energii na cały dzień, a także uchroni przed niespodziewanymi napadami głodu. Dlatego zadbaj o to, aby nie wychodzić z domu bez śniadania!

 

2. Postaw na zupy

Ciepły posiłek przyspiesza metabolizm, a aromatyczne przyprawy świetnie rozgrzewają, dlatego kiedy za oknem panuje chłód, a temperatura spada poniżej zera, postaw na rozgrzewające i pożywne zupy, które sprawią, że poczujesz błogą sytość w żołądku. W zimowe miesiące wybieraj m.in. marchew, dynię, soczewicę lub paprykę, które możesz piec, gotować i miksować. Dodawaj mleczko kokosowe i rozgrzewające przyprawy, takie jak: imbir, kardamon oraz chili. Taka zupa jest idealna na obiad, po powrocie ze spaceru lub kiedy zmarzniesz.

 

3. Jedz wartościowe produkty

Zimą możesz odczuwać głód znacznie częściej, bo potrzebujesz nieco więcej kalorii. To niestety bardzo prosta droga do tego, aby przejadać się i sięgać po różnego rodzaju niezdrowe przekąski i produkty, które są szybkie i łatwe w przygotowaniu, ale niekoniecznie dobre dla naszego organizmu. Warto jednak wybierać wartościowe produkty, które nie tylko dodadzą Ci energii, ale także nasycą i dostarczą niezbędnych witamin i składników mineralnych. Przygotuj sobie listę zdrowych artykułów, która będzie Twoim wsparciem podczas zakupów i po którą będziesz mógł sięgnąć zawsze, kiedy zabraknie Ci inspiracji. Stawiaj na produkty pełnoziarniste, ryby, warzywa i owoce (świeże, suszone, mrożonki), bakalie, słodycze z naturalnych składników i bez dodatku cukru, chude mięso oraz jajka. Unikaj za to gotowych produktów i półproduktów z dużą ilością tłuszczu, cukru, soli, np. gotowych sosów. A jeśli nie masz czasu na przygotowanie wieloskładnikowego posiłku, sięgnij po nasze musli! W chłodniejsze dni w szczególności polecamy Musli Zimowe OneDayMore, które jest kompozycją aromatycznych przypraw, orzechów laskowych oraz gorzkiej czekolady, czyli tego, co wprawi Cię w dobry nastrój. Sięgnij także po nasze granole: Granolę Zimową OneDayMore oraz Granolę Świąteczną OneDayMore, w których również znajdziesz aromatyczne i rozgrzewające przyprawy korzenne oraz wiele smakowitych składników. Przekonasz się, że wiosną Twoje ciało Ci za to podziękuje!

 

4. Nie wychodź z domu z pustym żołądkiem i jedz regularnie

Regularne posiłki sprawią, że unikniesz wahań poziomu cukru we krwi, a tym samym niespodziewanych napadów głodu i podjadania między posiłkami. Jak już wspomnieliśmy, zacznij od śniadania, a później zjedz jeszcze kolejne 4 posiłki w regularnych odstępach czasu. Dzięki temu stale będziesz dostarczać organizmowi niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania kalorii. Postaraj się także, aby zawsze mieć ze sobą jakąś zdrową przekąskę, owoc lub sok warzywny. Staraj się gotować posiłki w domu, a swoje menu i zakupy z tym związane planuj z wyprzedzeniem. Dzięki temu nie rzucisz się na niezdrowe produkty i nie pochłoniesz nadmiaru pustych kalorii.

 

5. Nie zapominaj o warzywach

Choć wydaje się, że zimą nie mamy do nich dostępu, wbrew pozorom nadal możemy korzystać z ich dobroczynnych właściwości. W chłodniejsze miesiące sięgaj przede wszystkim po kiszonki: kiszoną kapustę, kiszone ogórki lub inne kiszone warzywa. Dzięki obecności kwasu mlekowego, powstającego w czasie fermentacji, doskonale wspomogą pracę Twoich jelit i odbudują ich mikroflorę. Ponadto wysoka zawartość witaminy C zwiększy odporność Twojego organizmu, a zawarty w nich błonnik wydłuży uczucie sytości. Kiszonki to także doskonałe źródło witamin z grupy B, które świetnie wpływają na nasz metabolizm oraz na włosy, skórę i paznokcie. Innymi warzywami, po które warto sięgnąć zimą, są: buraki, dynia, pietruszka, marchew, seler, brukselka, ziemniaki, kapusta, fasola, groch lub ciecierzyca. Świetnie sprawdzą się one w gulaszach, w leczo lub pieczone w piekarniku z dodatkiem aromatycznych ziół.

 

6. Nie kupuj śmieciowego jedzenia

Fast foody, słodycze, niezdrowe przekąski – bardzo często wpadają w nasze ręce podczas codziennych zakupów. Sięgamy po nie, bo są łatwo dostępne, a my akurat jesteśmy głodni. Chętnie także pomieszkują w naszych kuchennych szafkach, aby uratować nas w kryzysowych sytuacjach. Coś na zapas, coś do chrupnięcia wieczorem przed TV – w taki właśnie sposób pojawiają się w naszych domach, a ponieważ zimą wieczory w większości spędzamy właśnie tam, to stają się one naszymi przyjaciółmi. Zasada jest zatem prosta – nie kupuj ich! Jeśli nie będziesz mieć ich pod ręką, nie skusisz się na nie – to proste! Zimą trudniej jest się w sobie zebrać i pójść do sklepu, nawet jeśli najdzie nas ochota na fast food, chipsy czy czekoladę. Zadbaj zatem o to, aby w domu mieć zdrowe przekąski: orzechy, bakalie, warzywa, hummus, gorzką czekoladę. Możesz także sięgnąć po Snacki OneDayMore, które z powodzeniem zmieścisz również w torebce.

 

7. Nie rezygnuj z aktywności fizycznej

Choć zimą trudniej jest się zmobilizować do aktywności fizycznej, warto uwzględnić ją w swoim porządku dnia. Szybki marsz, nordic walking, bieganie, pływanie, joga, a może aerobik? Dobierz aktywność do swoich upodobań i potrzeb i korzystaj z jej dobroczynnych właściwości. Regularna dawka ruchu zwiększy Twoją odporność na wirusy i bakterie, pozwoli utrzymać Ci dobrą kondycję oraz odpowiednią wagę. W ten sposób nie wpadniesz w panikę, kiedy przyjdzie wiosna, a po niej lato i czas wyciągania z szaf letnich ubrań. Regularna aktywność fizyczna wpłynie także na Twoje samopoczucie, dostarczając Ci endorfin niezbędnych do przetrwania długich, zimowych dni.

Teraz już wiesz, jak zaplanować zimowe miesiące, aby cieszyć się dobrym zdrowiem, świetnym samopoczuciem i ulubionymi ubraniami w niezmienionym rozmiarze. Mamy nadzieję, że skorzystasz z naszych porad i przywitasz wiosnę w świetnej formie! Życzymy Ci samych ciepłych dni!